tisdag 16 augusti 2011

Det hade kommit folk till Kastrup för att säga hejdå till mig. Jag svamlade. Fick inte fram ett vettigt ord. Sa att jag var kissig och skyllde det på min nervösa blåsa. Jag var hungrig och tappade min macka på golvet när vi skulle checka in mitt bagage.
Naemi var där.
Josefine och Emelie.
Alexandra.
Anna-Sofia.

Jag vet inte hur det gick till men plötsligt hade jag passerat säkerhetskontrollen och därmed lämnat både familj och vänner bakom mig. Inga fler kramar eller ord om saknad. Bara saknaden. Lyckades ta mig till min gate efter famlande efter pass och biljett. Där mötte jag upp med killen som skulle resa med mig. Lugnade mig lite. När planet lyfte pirrade det inte ens i magen. Jag hade inte spänningshuvudvärk. Var inte kissnödig. Allt var ok.
Kaninen fick jag av Naemi på flygplatsen och vi döpte honom till Schrek. Lång historia.
När jag landat på O'Hare sken solen. Luften var fuktig som i badrummet precis efter att man avslutat en dusch. Jag sa hejdå till Fredrik och placerades på en skranglig buss som tog mig till Holiday Inn där jag skulle tillbringa natten. Min rumskompis var en isländsk tjej som hette Lineik. Den kvällen hängde jag med henne och resten av den isländska gruppen på ett hotellrum, lyssnade på Erik Saade, provade isländsk lakrits och när jag frös fick jag prova en isländsk tröja stickad av en av tjejernas farmor. Nästa morgon lärde jag känna resten av mina rumskompisar. Två schweiziska tjejer. Nedan Selina och Lineik.

Detta är Fiona. Vi väntade länge på ett gäng thailändskor så att vi skulle kunna åka iväg med bussen.

Men först åt vi vår andra amerikanska måltid. Samma som den första.
Och sen väntade vi igen. Lekte knytnäveleken där man skulle slå varandras nävar. Lärde mig "swiss-german" och lärde ut svenska svärord.
Detta är Jean-Luc från Schweiz. Han gillade inte att jag var trött och försökte hitta saker för att göra mig UNtired hela tiden.
Buss-snack.
Vi bodde andra natten här, efter att gruppen splittrats.
Ritade något var på ett lakan som skulle symbolisera ens land.
Masterpiece.
Collaget. Vi åkte iväg för att äta.
Pizza på Luigis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar