torsdag 6 oktober 2011

The taste of menthol cigarettes makes me think about you.

För några veckor sedan var jag i Milwaukee. Men först besökte jag Pip, en australienska med de galnaste rosa glittrande klackarna jag någonsin mött. Hon visade mig sin konst, vi gick igenom hennes iPod och under en promenad förklarade hon uttrycken “hipster” och “wanker” för mig. Kealy och vi körde in till Milwaukee med ett stopp för att äta custard (glass som smakar bättre än glass) medan vi lyssnade på She and Him. En bil stannade in bredvid oss vid ett rödljus och rutorna vibrerade av basen i deras hip hop-musik. Pip höjde demonstrativt volymen så att Zoey Deschanel överröstade rappandet.

Jag hade kunnat bli en utbytesstudent bara för den där kvällen. Vi rannsakade Urban Outfitters och American Appareal på kläder vi tyckte om. Vi tog foton på gathörn och när mörkret lagt sig över staden satte vi oss på fiket La Roche och blickade ut över gatan nedan. På människor med märkliga outfits. Men det bästa var att jag fick hålla en stor ödla. Jag visste inte att jag tycker ödlor är så fruktansvärt fina.

DSC_1625DSC_1626DSC_1627DSC_1628DSC_DSC_1634DSC_1637DSC_1633DSC_1631DSC_1647DSC_1641DSC_1643DSC_1659DSC_1662Street, MilwaukeeCafé, MilwaukeeKealyDSC_1649

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar