torsdag 13 oktober 2011

fargad krita.

Min dator ar pa reparation, darmed avsaknad av bilder. Omotiverad till att skriva nar jag inte har varken a a eller o. Ni forstar. Prickarna saknas. De ar en nodvanlighet. En oersattlig del av det svenska spraket. Och jag kan inte skriva hora utan prickarna, det blir fel. Hora av mig... Nej. Fel pa sa manga olika plan.
Donuts stod pa menyn till frukost idag. Amerikanarnas kostcirkel verkar besta av 80% socker och 20% fett, det kan man i alla fall avgora om man laser matsedeln. Och ljudnivan i cafeterian ar fantastiskt hog. Dar satt jag med min donut och sotade fruktsallad en onsdagsmorgon och forsokte latsas att jag var dov. I syfte att dampa de hogtoniga tonarsrosterna en aning. Sen fick vi ett inspirerande tal av en man med adhd. Innan han borjade sin forelasning tillbringade han 12 minutrar med att, till filmmusik av Hans Zimmer, fanatiskt mala en tavla med krita. Fan vad fint han malade. Plotsligt hade han fatt jag vet inte hur manga men javligt manga seniors fokuserade. Eller snarare hypnotiserade. Av hans hander nar de flog over den svarta duken med krita vars damm fargade luften kring honom. Om alla inte var uppslukade fran borjan blev de det nar He's a Pirate borjade komma igang. Vad kan inte fa ett gang galna tonaringar sluta prata om inte Jack Sparrow?

1 kommentar:

  1. hej, jag funderar på att åka som utbytesstudent, jag med. Men jag är osäker på vad det kostar. Även om det står på hemsidan.
    Men jag antar att det är en massa dolda kostnader också?
    Så jag undrar hur mycket det blev för dig att åka iväg :)

    SvaraRadera