fredag 2 september 2011

Vi faller så fort vi reser oss upp men det blir bättre varje dag.

Kaos. Första dagen i high school. Så mycket så plötsligt. Stress, så många människor, oändligt många korridorer. Som en labyrint. Jag tror jag grillade min hjärna genom att gå till skolan idag. En närmare beskrivning kommer när jag smält allt bättre. Så här är lite bilder från picknicken för afs-studenterna i vårt område istället

 Här är Caro och Pun.
 Åt onyttigt. Kakor med jordnötssmör var en delikatess jag aldrig prövat förut. Sen var de här ändå bäst. Smorfs. Digistivekex, grillad marshmallow och smält choklad.
 Mayuko. Mest satt vi och pratade med varandra. Om hur usa skiljer sig från våra hemländer. Om våra nya husdjur här. Om vår skola. Vi var nog 28 stycken sammanlagt.
Jag höll fast vid mitt löfte om att inte dricka någon läsk här. Det räcker med att jag gått upp i vikt bara av allt bröd jag stoppat i mig. Ovan är Astrid från Belgien och Mette från Danmark.
Jean-Luc från Schweiz envisades med att leka lekar och spela spel hela tiden. Så det blev en del frisbee-kastning bland annat.
Och solglasögonsprovning. Här är Adrian från Spanien som ska gå i samma grade som mig på Arrowhead. Han skrev ner “Son of a bitch” på ett pappersark och skickade runt det till alla olika länder där vi skulle skriva översättningen. Han ville kunna bli förstådd genom att säga “Son of a bitch” vart han än hamnar i världen. Tyvärr skulle inte alla översättningar funkat riktigt (“bitchens son” – vad är det för ett sätt att svära?)  så jag skrev “jävla skit” istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar