söndag 4 september 2011

Football.

I fredags gjorde jag någonting av det mest amerikanska jag gjort sedan jag anlände till amerika - jag gick på en av skolans football-matcher. Allting var exakt som jag trott att det skulle vara. Det luktade popcorn och alla kunde reglerna förutom vår lilla utbytesklick som satt genom matchen halvt uttråkade med undantag från de få minuterna det tog att inhandla popcorn. En football-match varar länge. Och när jag fått nog hade det inte ens gått halvlek. Men det var kul. Jag kände mig som om jag befann mig i en typisk high school-film. Så själva spelet blir nog roligare när jag kan mer än två ord (scrimmage och quarterback). Inte för att jag struntat i att plugga - vet inte hur många gånger jag suttit med en pågående match på tv och pendlat mellan den och wikipedia. Men det kvittar, jag gillar nog football.
 Innan matchen umgicks vi i Alex hus. Här är Alexa.
 Miray.
 Vi begav oss till matchen. Snacks.
Jag med Alexis och Adrian. Efter matchen försökte jag lära dem hur de ska kalla varandra för galna för det är precis vad de är.

Efter en bit in i matchen fick vi sällskap av den här söta tjejen, Lauren. Det var western-tema så alla seniors (förutom vi) hade klätt upp sig i hattar, scarfs och rutiga skjortor.
 Cheerleaders!

Hela gänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar